2014-10-01

Lyckligt lottad

Idag jobbade jag till 17 med fotbolls-möte precis efteråt. Resultat = komma hem vid 1830. När jag cyklade hem i regnet kände jag redan första dagen av OOO att de där 30 trädgårdsminuterna kommer bli jobbiga i kallt oktoberväder. Kanske ska göra om målbilden lite...

När jag kommer hem ser jag hur det lyser i vårt nyrenoverade badrum. Där inne står K och städar undan byggdammet, alltså precis det jag hade tänkt till för dagen! 


Kristoffer hade hunnit med att skrubba väggar och plocka bort överflödig silikon, så jag slog i vita pluppar i fönstret som byttes under renoveringen (pluppar som jag köpte för kanske tre veckor sen!). Sen rengjorde vi fönstret, tog ner duschdraperiet och satte upp plastfilmen (som vi haft liggande i 2 månader?). 


Nu känns det äntligen färdigt badrummet. Innan vi flyttar tillbaka ALLA våra grejer ska de gås igenom, men det blir en annan dag. 

Plupparna åker ner i bygglådan, vet inte än om vi ska byta fler fönster och då känns det onödigt att göra sig av med. 

Duschdraperiet åker ner i källaren. Vi ska titta på att använda det till vasken i tvättstugan för att dölja lite fult där under. 

Bra början på Otroligt Ordningsam Oktober. 

Inga kommentarer: