2010-07-04

Spontansöndag

Blev uppringd inatt av random nummer som visade sig vara Karins lillebror med vänner som stod i kön till Nef. Jag fattade noll klockan mittinatten, men trevligt att de tänkte på mig där.. Gick upp vid 12, rackarns seg i huvudet. Och då hade jag bara stannat hemma hela gårkvällen! Såg några för många avsnitt Gossip Girls för att sedan fråga om promenadsällskap på facebook. Fick istället frågan om bilsafari mot okänt mål. Såklart, jag är på!




I bilen, på Kungälvsbron.

Packade picknickkorgen och åkte hem till Tommy. Där fikade vi lite och spanade på diverse turisthemsidor om vart man kan turist i Göteborgsområdet. Ragnhildsholmen kom upp som förslag. Såklart ska vi åka och kika på en gammal ruin! Tommys vän Johannes dök upp med bilen och vi åkte iväg. Tommy och jag hade ju ändå kollat på eniro.se om hur vi skulle åka. Tog en färja vid Kornhall och åkte av Hisingen. Snurrade runt där en timme och hann se Kärna centrum (en Tempo-butik, en godisbutik och en blomsteraffär), Hollsbol City och två älgar, köra en väg två gånger, innan vi tog upp kartboken och kikade vart vi befann oss. Helt fel. Jaja, gör om gör rätt! Kungälv bevärdigades även med ett besök innan vi hittade rätt. Sedan satt vi där i solnedgång och var rackarns nöjda med oss själva. Ruinen var fin, men inte överdrivet fin. Imorn blir det jobb.



Finfina Ragnhildsholmen. Helt klart värt ett besök!

1 kommentar:

Aksel sa...

Turista hemma <3 fem solar av fem möjliga!