2010-07-20

En helg i Grebbstad

Har i stort sett umgåtts hela helgen. Började på tåget vid 0647 där jag mötte upp Erling. Mamsen kom och mötte oss vid stationen och skickade med en kopp kaffe med Erling. Jag åkte hem och hade långfrukost med kära mor. Duschade och åkte ut till Eric Johanssons gård. Där blev det lite fyndande mellan bakfulla ungdomar. Tog med mig Eric och Hilda upp till Nordby vi en påhälsning i Grillen och Lars. Hälsade på både Gamla och Nya Sportshopen, mest fulla ungdomar där också, och en söt lillebror. Köpte bullar och åkte till Näsinge. Där var Filip med hela familjen. Mycket trevligt. Fick äntligen (!!) min födelsedagsresent. Tack gullefilip! Åkte hem, dumpade sällskapet och åkte till familjen Magnusson. Tjötade llite med damerna i familjen och sedan åkte jag hem och bytte om. Gick över till Elin Bengtsson och firade 25årskalas. Trevligt, men när jag några timmar senare fick sms från lillebror blev saknaden för stor. Traskade 100 meter neråt i samhället och hamnade på en balkong tillhörande bla Arne. Där var lillebror och en hel drös till av bekanta. Även Eric kom dit. Traskade senare över till Kallsup och tog varvet. Kramades och hälsade på varenda kotte kändes det som. Hann även med en sväng till Konserven (vägrar betala 120 spänn i inträde i Grebban!) och häng utan för Flinta's. Eller såntdär käckt fyllehäng i luckan. Träffade några Sportshopare som jag kunde tjöta med också. Tillbaka på Kallsaup hittade jag Fanny, vi sprang över till Terassen och träffade några bekanta men dansade mest. Sedan blev det nakenbad på BJK. Ebba och Uffepuffe badade och Fredrik och Otto tittade mest på. Sen gick jag hem och la mig efter att ha sällskap en bit med Axel och Yohannes.

Söndag, pigg och fräsch. Hundpromenad på Linnebacka med mamsen och Anton. Fika senare med även Gertrud och Tofte. Hamnade sedan på fantastisk lunch hos Magnussons. Finfin bakisfrulle i solen. Hem och promenera hunden. Plockade vinbär i trädgården och Moa kom över. Pappa gjorde lasagne och vi bakade paj. Familjemiddag med även Moa och sedan farbror och faster på efterätt. Sen gick jag och la mig, måndag morgon åkte jag till jobbet och vilade upp mig...

1 kommentar:

Maria sa...

Tur att det finns arbeten....

Underbart att ha dig hemma!!!!
Puss