2012-03-28

Vietnam, nu gör jag slut!

Näääääeee, nu får det vara nog. Efter 4 månader i landet är jag ganska trött på maten. Den vietnamesiska maten är god de första två veckorna, sen märkte jag att det inte smakade särskilt mycket. Det har varit kul att prova på, men nu räcker det. Igår på turen beställde jag en pannkaka med banan på till lunch istället för vare sig nudlar eller ris eller soppa eller vad det nu är som inte smakar något. Jag måste ju äta, och istället för att peta bland oidentifierbara köttbitar så beställde jag istället en pannkaka som jag faktiskt tycker är gott. Tji fick jag när den här tallriken ställdes framför mig.



"Jo, det är ju pannkaka, fast på ett litet annorlunda sätt" försökte min guide. Jojagtackar. Friterad banan är vad det är. Usch, nu vill jag inte mer. Jag längtar hem till färska couscous-sallader, osötad yoghurt, korv stroganoff, kokt potatis med kall sås och gröt. Gärna på samma gång. Mums. En vecka kvar tills jag landar.

Inga kommentarer: