2012-03-31

Earth hour 2012


Klockan 20.30 ljöd en signal över nedre delarna av gamla stan i Hoi An. Allt släcktes ner och folk samlades längs med vattnet. Överallt var det människor med tända ljus och floden kryllade av både båtar och lyktor. Det var så overkligt att vandra mitt i folksamlingen i en kolsvart stad.


(Japanska bron var upplyst med fuskljus, men den var vacker ändå)


Jag spenderade kvällen med dessa trevliga människor. Paret till vänster i bild är två trevliga svenskar jag träffade när jag var på tur i dag och paret till höger är kanadensiska bekanta till det svenska paret.


Vi åt den mest fantastiska dessert i skenet av levande ljus och pratade om Vietnam, IKEA, livet som guide och det mesta där emellan. Oerhört trevligt.

Nu slår det mig hur häftigt det här är. Jag har haft earth hour och ni har er snart, det är som om jag lever i framtiden. Samma dag, fast ändå inte. När jag tänker på det är det ju sketahäftigt.

Inga kommentarer: