2012-03-23

Vad vore väl en kväll på operan?


Hanois operahus är ytterligare en prima prålig byggnad. Lika storslaget från utsidan som från insidan. Den byggdes av fransmännen, stod klar 1911 på gatan som var Hanois motsvarighet till Paris Champs Elysees. Där ståtar den än idag och jag fick spendera en kväll innanför väggarna.


Kändes som om jag skulle på bal!


Var det på den här balkongen Ho Chi Minh stod när nordvietnams flagga hissade?


Japansk dirigent leder vietnamesisk orkester som spelar dansk-och finskkomponerade låtar under namnet "Scandinavian Nights". Bra kombo!

Imorn åker jag ut i Halong Bay. Jag kommer tillbaka på måndag, men vet inte vart jag tar vägen då. Jag vet inte hur internet är under tiden, men skicka gärna ett sms till mig imorn, lördag, och gratinera mig på min födelsedag! (+841698504198)

Inga kommentarer: