2012-02-24

Tips, förslag, hjälp?



Okej att jag har rest en del, besökt många länder och sett fina platser, men det har alltid varit organiserat. Seglat runt Atlanten, visst, men det var ju med skolan, sen att jag gjorde det igen året efter, visst, men det var ju tillsammans med Gustav som hade ordnat. Ryssland, det var också med en annan skola, och året i Egypten och Vietnam är ju tillsammans med jobbet.

I och med att jag har tackat nej till fortsatt jobb i sommar (jag ser det som en paus, lite tid för att kunna umgås med Kristoffer och tänkte söka till vintern igen) så har jag möjlighet att åka hem lite senare från Vietnam. Eftersom det är ett så oerhört häftigt land och jag än så länge bara spenderat tid här i södra delen, så vill jag ju upptäcka resten också.

Då till utmaning, att resa och bestämma helt på egen hand. Jag har inte fått exakt hemresedatum, men det rör sig om nästan två veckor. Två veckor som jag, helt på egen hand, ska bestämma vart jag ska åka, hur länge jag ska stanna, vad jag ska se och uppleva. Hjälp! Det finns så många häftiga platser att se och saker att göra att jag blir alldeles tokig. Jag ska ta hjälp av min bok och internet och se om jag finner ut vart jag ska stanna till. Men är det någon av er som har bra tips om Vietnam, vad jag absolut inte får missa eller allmänna bra tips på backpacking? Jag har ju min Fjällräven-ryggsäck med mig, så det är redan kirrat :)

Inga kommentarer: