2012-02-11

11.02.12

Alltså lite synd är det om mig. Jag har inget kök, alltså måste jag äta alla måltider på restaurang. Näe, inte så jobbigt tänker ni, men det är faktiskt lite tråkigt att alltid gå på restaurang och beställa mat som någon annan lagar. Inget mys i köket själv med småputtrande grytor, inget bråk om tallrikar som ska diskas, inget traskande i matbutiker. Låter lite som en dröm kanske, men det är ju så mysigt med vardag. (Jag låter ju verkligen helgalen!) I vart fall, så här såg min frukost ut idag:

Iskaffe, mangopannkaka och fruktsallad, för den nätta summan 60 000 dong. Mumma!


Sen spelade de finska tjejerna minigolf och vi åt tårta för att fira Annis födelsedag.

Imorn åker jag till HCMC och träffar Aksel, min älskade vän som befinner sig i samma världsdel och just nu i samma land. Då är det bara att sätta sig i bussen i 5 timmar för att kunna umgås. Ingen dator får åka med, därav den kommande tystnaden. Puss!

1 kommentar:

Maria sa...

jag förstår allt fram till puttrande grytor för om jag minns rätt tycker du inte direkt om att just laga maten.... ;)

Åh jag retas, jag längtade efter vårt kök bara efter 2 veckor....

puss