2010-03-29

En tur till Stockholm

Torsdag morgon och jag var sen som vanligt. Martin körde som en galning till tåget och vi hann precis. Byte i Nässjö och sedan raka vägen till Hufvudstaden. Försenad 50 minuter till lunchen med Nicki och Göran, men jag fick pratar med honom och även en inbjudan till Vitryssland. Nu får vi se vad jag kan göra av den.

Alltid när jag befinner mig i Stockholm drabbas jag av en sådan lyckokänsla. Kanske är dit jag ska flytta till hösten? Resterande torsdag spenderade jag med Eric Johansson. Det blev mycket prat och sedan våfflor hos hans plus-vän. På favoritvåfflan var det marshmallowsfluff, grädde och chokladsås. mums!

Fredag spenderades med Unn. Uppvisande av den berömda blusen, lunch och promenad på stan. Middag med mamsen och sedan Finkultur. Morbrors föreställning och kusins framträdande. Tjejen kan sjunga! En öl med hennes teatervänner och sedan hemgång. Blev chockad över en av killarana som faktiskt sa till mig att "lägga ner spelet". Tänk vilka häftiga människor det finns :) Funderingarna går även på att dela en lägenhet med Unn till hösten. Hade varit himla roligt.

Lördag började med frukost i Haga, plugg och sedan ett kakbak. Totalt misslyckande. Det slutade som varm kaksmet. Att det är så viktigt att faktsikt vispa ägg och socker poröst! Unn skyndade iväg på middag och jag diskade plåten. Åkte sedan hem till Eric Johansson och började förbereda kvällen. Han skulle ha inflyttningsfest på Gärdet i sin frescha lägenhet. Var väl sådär stelt till en början, som det brukar vara, men jag hittade en kille som kom från Vetlanda. Det tyckte jag var skoj.

Söndagen blev en lång promenad för att köpa en termos till Herr Johansson. Sedan en kaffe på centralen med Unn och sedan tåget tillbaka till skogen. Lagom kul att åka från storstaden till Holsbybrunn, men vi har en kort vecka framför oss. Påsklovet börjar redan på onsdag!

Inga kommentarer: