2010-03-14

Att snitta upp och sy ihop.

En heldag i bilen skulle man kunna tro. Imorse gick jag till bilen istället för till skolan. Satt och tittade på registreringskyltar och sa numrena på ryska. Tröttnade i höjd med Jönköping. Sedan var det spännande bilkörning. Inte rakt västerut som det det brukar bli utan jag svängde vänster efter Jönköping och siktade på Trollhättan. Väl framme var jag ensam i väntrummet. En halvtimme senare var det min tur.

Sköterskan kom och hämtade mig och jag började böla. Tandställning i nästan 4 år med alla drag/skrap/sträckningar, 4 tänder utdragna, opererat bort visdomständerna, tagit loss käken. Jag borde vara van, men varje gång de har sagt att det inte kommer göra ont har det gjort svinont. Så jag var väldigt skeptiskt till sköterskan när hon säger att det inte kommer göra ont. Först bedövningssalva, sedan fyra stycken stick under läppen, sedan två till. Jag var bortdomnad upp i näsan och ner mot underläppen och efter det gjorde det inte ont. Det jobbigaste var att jag kände hur Bengt höll på, hörde hur han skrapade bort mitt tandkött för att komma åt ordentligt, men det gjorde inte ont. (vad han gjorde var att ta bort skruvarna och plattan som höll ihop överkäken efter operationen. De satt precis under näsan och det hade blivit infekterat.) Varsågoda, lite svullen överläpp:

Sedan träffade jag Daniel och gick en solskenspromenad. Åkte vidare en bit och åt middag med gudmor Nicki. Sedan åkte jag tillbaka till Holsby.

Inga kommentarer: