2013-02-27

Kämpa våren och en annan femma.

Igår cyklade jag från jobbet kl 17.15 och solen gick preciiiiiiiis ner bakom trädtopparna när jag stannade utanför gymnasieskolan. (SNART ÄR VÅREN HÄR!)

Vi gick nämligen på föreläsning med Magnus Hedberg, en av killarna från Lyxfällan. Han pratade pengar och drog en massa festliga anekdoter från de olika avsnitten de spelat in. Det var inget nytt han berättade, men det var intressant att lyssna på och han var en väldigt duktig föreläsare. Vi konstaterade att både jag och Kristoffer har en väldigt hälsosam syn på pengar. Vi handlar inte för pengar vi inte har och det känns nästan som en bedrift när jag jämför mig med alla personerna som Magnus pratade om som har kreditskulder på alldeles för mycket. Däremot fick vi spartips för eventuella kommande barn. Vill vi ha ett sparkonto från det att barnen är små, spara inte i deras namn utan i vårt namn så att vi kan vara med och bestämma att pengarna går till tex en första lägenhet eller körkort osv och inte två turer till Ibiza under en sommar.  Kan ju vara bra att lägga på minnet. 

Inga kommentarer: