2011-12-18

Egypten vs. Vietnam

Omgång: Massage

Vi fick som sagt massage igår och det fick mig osökt att tänka på senaste gången jag blev masserad. Det var i Egypten av en duktig massör vid namn Ahmed. Problemet var att han var man och egyptisk och det störde mig något så oerhört. När han masserade mina lår visste jag inte om det var för min skull eller för hans, tyvärr. Men jag hade ont i ryggen och han gav väldigt bra massage, så om jag bara tänkte bort vem det var, så var massagen i sig riktigt bra. Sen hjälpte det ju inte att han ringde eller tittade in när jag stod på bandet och sa "jaha, när kommer du nästa gång då?". Hans massagerum var ett väldigt litet, kallt rum eftersom han hade ac:n på och förstod inte varför jag ville att han skulle stänga av den varje gång.

Igår, å andra sidan, fick jag massage av miss Ho. I ett rum byggt av bambu, alltså kändes det som om vi var utomhus, mjuka, starka händer som gjorde underverk för onda vader. Varma, välluktande oljor och lugn musik i bakgrunden. Helt underbart skönt. Och när hon frågade mig med ett stort leende "massage tomorrow miss?", störde det mig inte alls.

Helt klart poäng till miss Ho och Vietnam.

Nuvarande ställning: 1-1

Inga kommentarer: