2011-04-27

Lång dag

Har idag levererat ett välkomstmöte för ca 15 personer. Det är spännande att stå framför en grupp och prata i en halvtimme och veta att de faktiskt lyssnar på varje ord jag säger. Nästan så att jag blir lite trött på min egna röst, men en halvtimme funkar. Efter mötet satte jag mig i solen på ett café med en sodavatten och en shisha och läste lite. Jag fullkomligt njöt av att få vara i Egypten, iklädd min uniform och veta att här ska jag jobba 6 månader framöver. I och med att mötet hade gått så bra var jag så nöjd med livet. Det kändes riktigt gott. Eftersom jag är ny på arbetet kändes förra veckan väldigt jobbig eftersom allt jag gjorde var nytt. ALLT jag gjorde var nytt. Det är inte lätt att känna sig som en nybörjare hela tiden, därför var det så skönt den här veckan när jag gjorde något igen på egen hand och gjorde det bra.

Efter min siesta i solen hade vi veckomöte och sedan var det dags för en stadstur. Faktiskt en väldigt trevlig tur där vi åkte runt och kollade in en parfymbutik, en sovernirbutik, åker igenom alla de tre delarna i Hurghada, besöker en moské och bazaren och bara hygger oss. Det var min första stadstur och efteråt sade Heidi (som hade varit med på samma buss som mig med sina tre finska gäster) att hon hade aldrig kunnat gissa att jag gör min första säsong här och nu. I och med att jag är awesome :) Känns väldigt bra att höra. På fredag ser jag fram emot en tur till Luxor over day. Ska bli riktigt roligt att få åka dit igen. Åååååååh, gravar, tempel och stenhögar. I'm lovin it.

Inga kommentarer: