2015-02-05

Månadens In och Ut

Ett mål med 2015 är att minska min konsumtion av prylar och kläder. Jag vill även göra mig av med saker som jag inte behöver eller använder längre. Genom att göra dessa listor tvingar jag mig att hålla koll på vad som kommer in och ut i huset, men får mig även att reflektera och tänka till en extra gång innan jag köper något.

Januari.

In (10) :
+ 1 Vinterkappa (Billigt på second hand. Tanken är att jag ska sälja min kappa som jag inte använder)
+ 1 påse med sjalar från kusin
+ 3 träningskläder från kusin
+ 1 par örhängen.
+ 2 plåtbrukar från Thailand
+ 1 Inneboende ;)
+ 1 bok


Ut (5):
- 1 linne
- 2 böcker
- 1 tygpåse
- 1 par trasiga strumpor

Jag har även rensat undan en hel del, men det har hamnat i källaren då jag planerar en gatuloppis och sparar sakerna till att sälja då.
Och eftersom jag har haft lite semesterhjärna under januari tror jag säkert att jag missat några grejer, både på In och Ut, men det får vara så.


Totalt:
In +10
Ut -5

Inga kommentarer: