2013-03-16

Tjuvstart på födelsedagsfirandet.

Nästa söndag, den 24:e, fyller jag år (presenter skickas med fördel till norra esplanaden 18a i Älmhult!). Eftersom jag jobbar den helgen och följande två helger så bestämde Kristoffer och jag att vi firar mig i förskott! Det gjorde vi idag med en hejdundrande brunch på det nyöppnade Brasserie Goaroije som ligger mitt i Älmhult i ett jättefint gammalt hus.




Det var väldigt gott, men lite för dyrt. Då är det bättre att gå dit att äta en middag istället. 

Det testade vi nämligen på igår :)

Till en början var vi där på after work, men ju längre vi satt, desto hungrigare blev vi, så tillslut beställde vi mat. Jag åt en fantastiskt god fisksoppa och Kristoffer åt den godaste entrecôten han någonsin smakat. Till efterrätt blev det rostad ananas med kolakaramell-sås, vaniljskum och lakritsmarshmallow. Så himla gott! Vi kommer definitivt bli stammisar här. 

Inga kommentarer: