2013-03-16

På besök i England

Vi traskade runt i halva Brighton och fotades här ute på piren.

Mitt i Brighton finns ett indiskt palats, ett helfestligt inslag bland alla andra typiskt engelska byggnader.

Vi drack pints och jag fick träffa Heidis pojkvän.

Vi tog tåget in till London och åkte självklart direkt till Notting Hill. 

Det var ju ändå min favoritfilm när jag var liten. Här är Portabello road där Hugh Grant gör sin års-promenad. 

Och i Notting Hill hade våren kommit och det skulle dokumenteras. Notera även mina nyköpta skor!

På kvällen traskade vi runt bland sevärdheterna.

Spanade på riktigt gamla byggnader...

... och något nyare statyer.

Efter en shoppingförmiddag åt vi lunch i Hyde Park, där det åtminstone var soligt.

Resten av mackorna bjöd Heidi fåglarna på.

Sen var vi tillbaka i Brighton och jag fick följa med ut på den engelska landsbygden där Heidis skola ligger. Där var det inte bara strålande sol...

...utan jag fick också hälsa på kängrus!!! (och en hel del andra djur) Hon pluggar nämligen animal science och då är djurskötsel ett stort inslag under första året. 

Sen flög jag hem igen med betydligt mer packning än när jag åkte dit :)

Inga kommentarer: