2011-07-03

söndagskväll

Var på flygplatsen idag och tog emot nya gäster. Jag gillar flygplatsen. Jag känner mig så snygg när jag står i min uniform tillsammans med mina kollegor i lika snygga uniformer. Vi står där glada, pigga och med stora leendet på. Efter jag lämnat av mina gäster på deras hotell åkte jag hem och hade eftermiddagen ledig. Oerhört härligt. La mig på takterassen och solade och läste bok. Jätteskönt. När det blev för svettigt flyttade jag in på sängen och satte igång datorn. Har försökt boka biljett hem för min semester.

Jag har semester i slutet av augusti och har kikat på alla möjligheter. Sistaminutencharter, reguljärflyg, flyg från Kario, mellanlanda i Hamburg, mellanlanda i Frankfurt, flyg till Oslo, till Köpenhamn, tåg från Hamburg, flyg från Hamburg, allt känns det som. Det blir inte jättebilligt. Tråkigt att behöva betala så mycket för att komma hem till sina nära och kära. Nu är det bästa alternativet att ta sistaminutenflyg.

Om inte någon har planer/är sugen på att ta en tripp till Hamburg den 22 augusti.


Att hämta mig och en kompis där som självklart betalar bensin. Det hade gjort min dag. Under tiden jag har surfat runt på nätet har jag haft ett samtal med Kristoffer på Skype. Efter att vi sagt allt viktigt/oviktigt till varandra så la vi inte på. Jättemysigt att ha honom där i bakgrunden och höra lite småljud och kunna prata bara spontant. Nästan som att vara hemma.

Jag bjuder på två av mina panoramabilder från Alexandria. Försök hitta filurerna på kortet :)



utanför biblioteket.



inne på biblioteket.

Inga kommentarer: