2010-04-02

Hemfärd via Göteborg

Hela onsdagen var jag heltossig. Ni vet känslan som finns i kroppen innan en längre ledighet? Det är helt omöjligt att sitta still, eller att vara tyst för den delen, fullt ös och koncentrationen någon helt annanstans än på ryskan. Skolandagen var avklarad tillslut och då var det bara att sätta sig i bilen och köra. Vi dumpade Robin i Nässjö, han skulle på romantisk påsk-weekend i Malmö och sedan hade Karin och jag raka spört till Göttelaborg. Ut till Hjuvik och lämna av henne och sedan in till stan och hem till Kotte och Lisa. Där var även Filip, Gustav och Anni. Alltid lika trevligt. Kotte hade ett halvt dygn kvar i Sverige, nu befinner han sig i Amsterdam och ska mönstra på en båt och vara borta ett bra tag, så vi passade på att ha en riktigt trevlig kväll. Den slutade väldigt sent och torsdagen började alltför tidigt. Jag hade planerat att stanna ytterligare en kväll i Götet, men känslan av att vara på väg blev jag inte av med, så jag körde hem till kära G-town. Här hemma är det som vanligt. Och det är väl så. Har idag haft en trevlig påskmiddag med fabror och faster. Och det är ju trevligt, men så mycket annat händer det ju inte.. Har anmält mig till diverse kurser och program till hösten. Får se vart det slutar. Imorn väntar påskäggsjakt. Äntligen!

Inga kommentarer: