2009-04-15

Karibien ta mig fan.

Avgång från G-town vid 0330. Lillebror är allämnt trött, jag är helt slut efter att ha packat till mitt i natten, mami är lite småtrött, men vi sätter oss i bilen och kör ner till landvetter. Känner mig allmänt full och checkar in bagaget med konstiga blickar från air francepersonalen. Kramar hejdå på mami och lillebror, óch genom säkerhetskomntrollen. Som den amtör jag är glömmer jag att ta av mig skärpet, men det var lätt fixat. Efter hejdåsamtal till storebror, kusin och älskling går jag ombord och hamnar i paris. Strålande underbar vår. 15 grader varmt och en orgie i grönt. Körsbärsblommor helt utslagna i träden och iochmed att jag ska byta flygplats hinner jag se en hel del. Jag skivkar några sms och sedan går jag på planet. Får ett helt tremannasäte för mig själv och hittar ett mycket roligt spel på tv-skärmen. Två filmer, två måltider och ett ganska stort antal spel senare landar jag. TA MIG TUSAN, jag landar i karibien, GUADELOUPE! helt ofattbart att jag fkatsitk drar från sverige, där det skåklart regnar de sista timmarna, till underbara guadeloupe med 28 grader klockan 18 på kvällen. Jag njuter! På flygplatsen hittar jag först Filip, hej vad trevligt att se honom. Det var väl ett halvår sen senast. Från toaletten kommer sen Gustav och Torbjörn och det är samma där. Gud vad trevligt att träffas. Det bästa är med mina gamla klasskompisar är att det är som vanligt när vi ses. Precis som vanligt. Taxi till marinan, ombord på båten, korka upp rödvinsflaskan, sätta sig ner och faktiskt inse, JAG ÄR I KARIBIEN!!! Senare fick vi sällskap av ett annat ungdomsgäng från en annan svesnk båt som också ska segla över atlanten. Trevligt att veta att vi inte är de enda nötterna som ska på äfventyr.

Inga kommentarer: