2009-04-18

Första seglingen

Efter att ha sovit typ ingenting, vi gick och la oss typ 23.30 och vaknade igen 0530, gick vi upp, käkade frukost och packade upp diverse väskor. Jag och Gustav gisk och handlade, det självklara paret flipflop inhandlades plus diverse mat. Dan och Anneoparet som äger båten, kom till båten för att berätta lite mer och sedan åkte vi och bunkrade diesel. De hoppade av och sedan var båten vår! Gustav styrde oss snyggt ut från bryggan, Anne filmade allting och vi gjorde en fin sorti från guadeloupe. Sedan väntade ett perfekt segleväder. Vi satte stor, barbasegel och genua och flög fram. rundade guadan på ingen tid alls och satte sedan kurs på estasia.

Jag ska erkänna, jag mådde skit ett tag. Om jag itne får sova eller äta ordentlgit, då mår jag dåligt. Vi sov ju som sagt väldigt lite och mat kunde jag itne få i mig. Summa kardemumma, jag mådde skit. Men jag gick och la, sov en skvätt och kom tillbaka, nästan pigg som en mört. Ett dygn förflöt. Vi hade nattvakt på två timmar var. Visst, jag var jättetrött när jag gick upp vid 00.00 för att gå på vakt, men känslan av att sitta i kortkort shorts och övertröja på en båt som jag åker med min kompisar under en stjärmnklar himmel i karibien, det känns så himla bra! Kunde inte mått bättre.

Idag har dagen tillbringats i solen i sittbrunnen, läsandes en bra bok. Frågorna vi diskuterat är vem är/var Ben Hur? Vem sjunger " jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag"? och annars haft det himla gött. Framåt 1600 hakade vi fast oss vid en boj vid ön Estasia. I med badstegen och vi plaskade och svingade oss från båten och njöt av livets goda. Tog sedan jollen in till "down town" en slumrande stad med mysiga gator med avslappnade människor. En öl på det och livet är gott. En god middag tillsammans med Gustavs gudmor som driver ett dykcenter här på ön. Dingen tillbaka till Sun Chaser och här sitter vi nu. Klockan är 22.00, stjärnorna glimmar över oss, jag sitter i shorts och tshirt och pratar med mina kära gamla klasskompisar. Det är så jävla nice! Dock saknar jag att få pussa på någon speciell, men man kan ju itne få allt på samma gång. Nu ska jag straxt gå och sova. Kanske att vi ska klättra upp på öns krater imorn, eller så ligger jag óch plaskar och snorklar. Får se hur det blir.

Sov gott!

Inga kommentarer: