2009-03-12

Visit på Öckerow.

Jag förändrades en hel del under min gymnasietid och jag gissar på att det är rätt vanligt när man flyttar till ny ort med helt nya människor. Jag har knappt kvar kontakten med mina vänner från tiden innan gymnasiet, mest för att jag känner att vi vuxit ifrån varandra. Därför är det så himla trevligt med de få kompisar som jag faktiskt kände innan Öckerö, och som sedan började på min skola och som jag fortfarande tycker om.

Var igår på Nefertiti till midnatt, så dagen bestod av att vakna, diska och sedan sätta sig på den förbenade 240 ut till Ön. Efter ungefär två år var bussen framme, färjan tog ytterligare några veckor, och sedan gick jag till svik-Ica och träffade Aksel. Kär vän som stod och väntade i snöblåsten (jag förväntade mig solsken på ön!) Det handlas pannkaksingridienser (hallå, det är torsdag!) och sedan tog vi oss hem till Klas. Klara kom dit och under lite småmysigt schtekande kollade vi på bilder från deras resa och sedan schtekte vi på rikigt. Det roliga med att se deras resebilder är att det är i stort sett samma platser och omgivningar som mina bilder, bara att de är olika personer. Så speciella är vi faktiskt inte.

Lite livsfunderingar (ja Aksel, vad sägs om guidekursen tillsammans till hösten?) och sedan blev till att ge sig ut i snöslasket. Suck, i mina tunna gympadojjor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket trevlig läsning här! Och tänk dessutom på hur många torsdagar det finns kvar resten av våra liv! Puss!