2009-03-24

20 år och vaken fortfarande.

Gårdagen tillbringades med gamla familjevänner och släkt. Det känns sjukt bra att fira födelsedagen på sådant sätt. Jag inser att det betyder något att umgås med de som träffat mig sen barnsben. Det är avslappnat, lugnt och skönt.

Födelsedagen börjar med ett telefonsamtal vid 00:07. +00 är numret som ringer. såpass, samtal från kompisar långt bort. synd bara att jag får en favoritpresent av min pojkvän. Filip ringer och grattar, sjunger en snutt och hurrar en skvätt. Täckning är den sämsta sen kriget, hör ungefär vartannat ord han säger och resten kommer i efterhand. Menmen, tanken är god. På morgonen väcks jag av familjen med pannkakstårta. Det ska inte vara på annat sätt. Dagen fortsätter med lunch på telegrafen med persson och mys i solskenet. När han sedan åker hem rasar allt. Livet suger purjo även fast jag får äta hur mycket jag vill av kvarvarande pannkakstårta. Suck, kan allt inte vara frid och fröjd när man är kär? Födelsedagsmiddagen består av pizza från Cleopatra och mys med mamma. Fantastiskt att det faktiskt finns någon som orkar lyssna på alla tårarna.

Inga kommentarer: