2016-02-29

Bröllopsresa

Vi gifte os i slutet av sommaren, när batterierna var fulladdade och livet kändes gött. Därav av att vi valde att åka på bröllopsresa i februari istället, mosiga, gråa, jobbiga, tunga februari. Vi har haft närmare tre veckor av lugna och ro, fantastisk frukt, nästan overkliga färger, surf, dyk, bad oh framförallt sol och värme. 

Vi var på Filippinerna, större delen på surfön Siargao, men även några dagar på dykön Malapasque. Surf var första gången vi testade på, väldigt svårt, men fantastiskt kul. Och alldeles fantastiskt att vattnet var så varmt att vi kunde ligga i och plaska så länge som vi orkade. Att det inte var kylan som gjorde att vi behövde gå upp utan när våra armar gav upp efter allt paddlande. 

Ett av våra dyk som vi gjorde var jättehäftigt, simmade genom en grotta tillsammans med hajar! De andra två var mest ont i mina bihålor och dålig sikt. Men vad gör det når det är strålande sol och böcker at läsa? Har nog lyckats klämma mig igenom närmare 15 böcker på dessa dagar, det är semester för mig!

På vår väg genom djungeln till den "hemliga" surfspoten. 

Klarblått, nästan photoshoppat blått vatten, precis utanför vår hydda.

Tränat har jag gjort, men inte överdrivet mycket. Dock lyckades jag få till tre yogapass tillsammans med en  väldigt kunnig lärare. Vi stod och andades och blickade ut mot horisonten. 

Våra pengar lades på mat och framförallt på färsk frukt och mangoshake. Vad vi fick med oss hem förutom utvilade partner och trevliga minnen? En påse med ingefärsdricka och varsitt par skyddande surfskor :)

Inga kommentarer: