2015-05-05

Månadens In/Ut

Ett mål med 2015 är att minska min konsumtion av prylar och kläder. Jag vill även göra mig av med saker som jag inte behöver eller använder längre. Genom att göra dessa listor tvingar jag mig att hålla koll på vad som kommer in och ut i huset, men får mig även att reflektera och tänka till en extra gång innan jag köper något.

April.

In (+9):
+ 1 solstol
+ 2 bänkskivor
+ 3 tygbalar
+ 1 symaskin
+ 1 flaska
+ 1 fästingborttagare

Nu har vi äntligen varsin solstol på altanen! Bänkskivorna ska bli ett köksbord. Tyget ska vi ha till bröllopet. Symaskinen fick jag av mamsen i födelsedagspresent, en urfin gammal Husqvarna, second hand i strålande kvalitet. Flaskan kom K hem med från Spanien, tänkt att ha som vattenkaraff och fästingborttagaren, ja det är väldigt nödvändigt med två katter som springer ute hela dagarna.

Det känns ändå väldigt bra med sakerna på IN-listen. Vettiga och befogade.

Ut (-47):
- 1 par strumpor
- 6 sjalar
- 12 kuddfodral
- 2 par trosor
- 1 kattleksak
- 2 värme-hjärtan
- 2 par gångstavar
- 3 väskor
- 4 par hörlurar
- 1 pin
- 3 t-shirts
- 1 tröja
- 2 par skor
- 2 virkade dukar
- 2 tygpåsar
- 2 jackor
- 1 mobilladdare

ÄNTLIGEN!! Mer saker ut än in! Mycket av det försvann när vi hade loppis här på gatan (återkommer om det!), lite gav jag bort till de trevliga tjejerna som var på besök.

Att bli av med 4 par hörlurar är ju intressant ändå. 2 par trasiga hivades, 1 par till en lillebror och ett par såldes. Bra att gå igenom lådorna ibland.

Totalt 2015:
In +44
Ut -70 (YAY!)

Inga kommentarer: