2014-11-14

Mycket som händer

Åh, vad det var kul att börja blogga igen. Sen den sista oktober tog utmaningen slut och jag hade som förhoppning att jag skulle fortsätta, men sen hände så mycket på samma gång att inget blev av. Himla typiskt.

Jag var på möte i Växjö på en inspirationskväll med FI Kronoberg och självaste Gudrun var på besök.

Sen var jag och spelade inomhuscup. Vi tog oss till kvarten

Vi hade även årsfest och dansade på borden (innan vi blev ombedda att gå ner).

Sen kom pappa hit! Han har hjälpt oss oerhört mycket. Först var han här i våras och röjde ur bardumet, sågade ner en vägg, helt enkelt hjälpte oss komma igång. Nu hjälpte han till att tapetsera. Framförallt att grunda ordentligt. Fy tusan vad mycket vi har fixat innan själva tapetseringen blev av. Och tusan vilken tid det skulle tagit mig och K om inte pappsen varit här.

Men himla himla fint blev det! Nu ska det "bara" på med lister och målas element, på med elektriska touchen, lägga nya golvet etc. Och sedan självklart möblera! Kul. Och jag känner mig aspeppad på att fortsätta fixa klart här i huset.

Såg att Karin hade beställt en Fairphone. Läste om Fairphone när de var i uppstartsfasen och kände att nu jävlar var det dags för mig att skaffa ny telefon. Min har varit utan ljud i över ett år, men nu har även vibrationen gett upp och jag kände att det var dags. 

K har även fått frågan om denna fina prins. En kollega har skilt sig och flyttat in i lägenhet där denna Leo inte trivs alls. Han är deprimerad. Och då kände vi att det är dags för honom att flytta tillbaka till hus, till oss. Vi ska hälsa på honom på söndag och känner vi klicket så kommer han hem till hos om några veckor. 

Det var det senaste. 

2 kommentarer:

Matilda sa...

Kul med fairphone. Hoppas du är nöjd med den. Är lite nyfiken på den själv, fast det blir längre fram i framtiden för min del

Christina O sa...

Skriv gärna och berätta om dina erfarenheter av Fairphone. Jag har haft ögonen på den ett bra tag.