2013-04-16

På hemmaplan

Eftersom jag hade jobbat heeeeeela påskhelgen (medan Kristoffer var i Stockholm) fick jag ta ledigt och vila upp mig några dagar efter påsk. Det bästa och lättaste sättet att vila upp sig är att sätta sig på tåget, byta tåg och sen sätta sig på bussen.

Åka förbi välbekanta broar och komma hem till mamma och pappa på bästkusten.

Sova länge om morgnarna och vakna upp i sitt flickrum där allt är sig likt. 

Jag hade turen att lillebror var ledig och hemma för att packa ihop sina grejer. Han har nämligen blivit så stor att han nu tar han sitt pick och pack och flyttar till Åre. Källaren rensades ut och en bil packades full.

Lillebror och Linnea hade tid i flyttkaoset att ta sig en bullfika hos grannen.

Där satt även mamsen i solen och njöt av Majdas fantastisk goda muffins.

Och eftersom mamma har köpt en häst hälsade vi på honom också. 

Det är en liten häst, men inte så liten som han ser ut på den här bilden.

Och eftersom mamma och pappa har ett matlag på torsdagar föreslog jag ett gigantiskt pannkakskalas. Vilket var en succé. Tänk er 8 vuxna människor sitta och slabba med pannkakor, kan inte bli annat är lyckat.

Sen hade jag ju turen att få möta upp några sköna bönor i Göteborg som hade tid med mig innan tåget gick. En kaffe är en kaffe, även om det går alldeles för länge mellan gångerna.

Inga kommentarer: