2012-09-01

En helg i Stockholm

 Fredag för två veckor sen åkte Kristoffer och jag till Stockholm. Det var ett lopp och ett kalas inplanerat, men när man är i stan gäller det att passa på. 

Som vanligt när vi är i stan tar vi oss runt på cyklar. Cykelturen gick från Centralen till Hornstull...

...via ett stopp i Rålambshovsparken där det visades utomhusbio. Där träffade vi på en bekant till mig och en kompis till Kristoffer som hängde där tillsammans. Kul att världen inte är större.

På lördagen åkte jag ut till Djursholm för att besöka Pontus grav. Jag visste att vi skulle träffas igen när jag åkte från Egypten (där vi jobbade tillsammans förra sommaren) men jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att det skulle bli såhär. Att jag, drygt ett år senare, skulle plantera en blomma på hans grav. Det var inte så vi skulle träffas. 

Efter att ha fikat med familjen Jägestedt och gråtit ytterligare en skvätt över att livet är så orättvis tog jag ändå chansen att träffa en person jag inte sett på länge. Morten svarade glatt på mitt samtal och jag kom över på ett glas slånbärssaft. Vi bestämde att vi fortsätter vårt samtal dagen efter.

Senare på kvällen gick jag ut på stan och började spana bland alla blåtröjor. Starten för Midnattsloppet gick och både Kristoffer och mamma Jägestedt tog sig i mål med tider de var nöjda med. 

På söndagen tog jag födelsedagskortet och min trötta man och åkte ut till Hagaparken. 

Det var nämligen 30års-kalas för finaste Maja!

Mor, far och bror tog sig från västkusten och bror med flickvän kom från stan och mötte upp. Mycket mys var det och tårtor i överflöd.

När vi skulle grilla korv började det regna, men lillebror gjorde en instats under paraplyt. 

När mörkret la sig försvann regnet, stjärnorna tittade fram och elden tändes. Så mysigt och helt klart värt att ta tåget 0514 morgonen efter för att få stanna kvar hela kvällen.

Inga kommentarer: