2009-10-05

måndag.

När jag flyttade förklarade min mamma att alla dagar som arbetslös är som en måndag, men jag håller inte riktigt med. Alla dagar som arbetslös är ju som en lördag. Jag är ledig, tv:n är i gång, har tid till att träffa kompisar och ligger kvar i sängen alldeles för länge...

Har i helgen seglat skutträff. Det var regn, rusk, vind, blött, vått, kallt, ruggigt och framförallt tjuligt. Men skoj var det. I alla fall i bilen på väg dit... Jag lyckades inte somna på fredagskvällen och gick runt med panikångest hela dagen. Varje gång Gustav skrek "klart för slag" hoppade jag till och trodde att han skulle skrika att vi höll på att sjunka eller liknande. Vågade inte släppa på dirkarna för jag trodde att bommen skulle åka i däck och jag vågade knappt lägga fast tamparna i rädsla av att fastna med fingrarna i blocket. Heltöntigt, jag vet och jag tog i och jobbade ändå, men paniken i magen fanns där. Tur var väl att betty, boris, johan och jag åkte hem på lördagskvällen. hade inte pallat med en till natts osömn.

men jag glömde inte bort födelsedagen. Boris väcktes med en chokladboll och skönsång. i ett paket låg även den efterlängtade Glenn-mössan. ska se om det finns en bild att visa här.

Sitter nu idag och skriver ett personligt brev till folkhögskolan. Straxt åker jag in och lämnar försenade 64kontroller till Kotte och sen är det bara att söka jobb. Hörde att gretas vill ha en bartender, jag ska söka. Ikväll klockan 18oo ska boris och jag äntligen se på sista harry potterfilmen. på tiden som vi brukar säga.

1 kommentar:

Morten sa...

Hej Cecilia Sjöfarare. Det är både roligt och spännande att läsa din blogg som jag nu har återfunnit - var den nu fanns i min dator.
Lycka till med kommande prövning som tandop (burr), nytt jobb och plugga ryska. Men du är ju en riktig fröken Bjkn precis som din mamma och mormor
Läs min blogg från augusti: "vad är en fröken Bjkn"