2015-11-27

Maximalistiskt leverne

En känsla har bosatt sig i kroppen. Ett litet hopp och tro på att vi är på väg att färdigställa ytterligare ett rum. Vi fick stor målningshjälp i helgen som gick och jag har kunnat föreställa mig hur rummet ser ut färdigt. Eller mer föreställa mig att vi kommer bli färdiga.

I förrgår kom jag hem med nytt-nytt julgranstillbehör. Igår köpte jag en pinnsoffa och en stol. Idag en julbelysning och en krok. Igår började jag måla ett skåp, sätta upp en skylt, pyssla på en julkrona. Har aldrig handlat så här "mycket" prylar. Köpt saker för att få till detaljerna. Sätta upp en tavla och känna att vi börjar bo in oss. Fixat saker för att få till detaljerna. En lampa som fungerar. Ett hål som spacklas igen. Sälja en hylla för att påskynda processen om vår förvaringsvariant. Plantera en buske på rätt plats i trädgårn. Börja känna hopp om villalivet. Känna mig stolt över huset vi bor i. Väggarna som vi har målat.

Snart ska jag bjuda på en bild eller två.

Inga kommentarer: