2015-10-15

Sinnesfrid

Häromveckan var jag ledig och förberedde inför Ks hemkomst. När han kom hem pekade jag på alla våra täcken och sa "behöver vi alla dessa?!". Alla kuddar, alla lakanset, handdukar... Hade även plockat några av hans kläder som bara legat i garderoben i några år. Vi gjorde oss inte av med allt överflödigt, absolut inte. Men istället för att exempelvis ha 5 extra täcken har vi nu 2 som ligger i närheten av extrasängen och väntar på gäster. Jag vill mycket hellre att våra extratäcken används av någon annan än ligger i en garderob och väntar på det eventuella tillfället när vi har 5 gäster på samma gång (som vägrar sova med sovsäck/filt).

Det som jag rensade ut hamnade nere i källaren i väntan på bättre tider. Dessa tider var idag! Jag åkte tillsammans med grannen (och hennes påsar) till second hand och lämnade in.

Det är så himla skönt att rensa ut. Lättare sinne, mer plats, var sak har en egen plats, nyttokänslan osv.

På loppis hittade jag ett par ersättare till mina svarta jeans som vilken dag som helst spricker i skrevet. En blus som kompletterar min garderob. Två glasskålar till vatten för katterna istället för de jag haft sönder.

Inga kommentarer: