2015-04-02

Månadens In/Ut

Ett mål med 2015 är att minska min konsumtion av prylar och kläder. Jag vill även göra mig av med saker som jag inte behöver eller använder längre. Genom att göra dessa listor tvingar jag mig att hålla koll på vad som kommer in och ut i huset, men får mig även att reflektera och tänka till en extra gång innan jag köper något.

Mars.

In (11) :
+ ett linne
+ ett par leggings
+ en pallkrage
+ en katt till!
+ ett katthalsband
+ en kattfåtölj
+ lakanträckare, örhängen trosa*
+ 2 kuddar
+ ett gott gäng fröpåsar (som jag inte räknar eftersom de är mat :) )

Nu har jag även denna månad köpt kläder. Visserligen på secondhand, men ändå. Behövde jag både linne och leggingsen? Jag tror det. Jag har nu ställt ner tre ikea-påsar fulla med kläder i källaren. Sånt med mycket affektionsvärde, men som jag inte använt på flera år. Sakta men säkert kompletterar jag garderoben med vad som känns nödvändigt. (mera intressant garderobsinspiration)

*detta paket fick jag i födelsedagspresent av en vän. Blåa trosor, nya örhängen och gamla lakansträckare. Känns som om något jag kan använda snart framöver...? Framförallt lakansträckarna?!

Ut (9):
- ett gäng för små/trasiga trosor
- ett par slitna flipflop
- 6 kuddfodral
- 1 kudde

Det känns väldigt skönt att använda slut på saker. Nu slänger jag trosor jag har använt till de inte håller längre. Jag har ett överflöd av trosor och nu sakta, men säkert känns det som att beståndet krymper.

Totalt 2015:
In +35
Ut -23

Inga kommentarer: