2014-03-02

Badrum schmadrum

Vi har haft kontakt med två byggfirmor som båda två var här i veckan för att se vad det skulle kosta att renovera badrummet. Eftersom det nuvarande rummet inte var helt tätt + en gammal gjutjärnsbrunn tänkte vi att "nämen vi slår på stora trumman". Är lite nervös över vad offerterna kommer hamna på. Vi ser ju gärna att badrummet är klart tills innan vi flyttar in (senast 30e april!) och vi är fortfarande i fasen "fundera på hur vi vill ha det, egentligen". Eftersom brunnen behövs bytas ut och då troligtvis rören så har vi möjligheten att byta plats på saker och ting. Så här står jag nu på toan med duschdörrar utritat på golvet, en toalett utritad där handfatet står och handfatet någonstans mitt i mellan. Jag tror att vi lutar åt detta förslag, om det nu ser ut som vi vill när vi väl börjar riva väggar och golv. 



Med min nesliga start på utmaningen och dagens två publicerade inlägg anser jag mig ikapp och redo.

Inga kommentarer: