2013-05-29

Dags för reflektion V

Tänk vilka storslagna planer en kan ha som sen bara rinner ut i sanden. Nu har jag inte bloggat om min aspirant-resa sen i mars och imorn tar jag examen! Tiden har gått så fort, vi har haft så roligt och det har varit så oerhört lärorikt. Nu sitter jag och filar på den presentation jag ska hålla om mig själv imorn, "Jag som ledare". Vad/vem har inspirerat mig och vad tar jag med mig in i framtiden. 

Förra veckan torsdag hade vi vår sista utbildningsdag och på fredagen åkte vi på hemlig aktivitet. Vi hamnade först i Helsingborg där vi pratade och testade Mindfullness. Intressant och viktigt att tänka på i vardagen! Efter lunch åkte vi vidare till Malmö för att träffa representanter från Skanska som pratade om deras företag, visioner och värderingar, rekrytering och utveckling. Sen pratade en projektchef och en som arbetade i projektet, båda om ledarskap och utveckling. Och även om det gigantiska bygget de håller på att uppföra mitt i Malmö. Där fick vi även kika runt efteråt. En väldigt intressant dag!


Här är vi på plats i Malmö för att träffa Skanska och höra de prata om ledarskap och även kika på byggplatsen.

Inga kommentarer: